sosial UDM dan Perhimpunan ISA

terdetik dalam sanubari setiap manusia ingin melihat " Kesempurnaan"
tetapi kadang manusia lupa tentang kesempuranaan itu...

Etika Pemakaian di UDM telah diperjuangkan oleh MPP dahulu nampaknya tidak diendahkan walaupun telah ditampal di merata tempat...malah aku melihat pemakaian mahasiswa pada hari ini semakin menonjol bak buah nangka yang di balut dengan kain buruk sahaja...mungkin tiada pihak yang memperjuangkan supaya etika pemakaian ini diteruskan terutamnya MPP yang mana aku melihat mereka pun berpakaian yang tidak sopan jadi tidak lah pelik jika mahasiswa lain mengikut etika pemakian MPP seperti kata pepatah " mana jatuhnya kuah jika tidak ke nasi "

Sosial
pula aku lihat mahsiswa semakin bebas duduk bersama tanpa mengira waktu kecuali ada urusan kerja mungkin dimaafkan... mahasiswa bebas naik motor bersama pasangan mereka jika mereka mahu... cukup dulu tentang UDM

ISA pula pada pendapat aku harus diteruskan kerana apabila manusia itu tiada undang-undang akan menjadi huru hara seperti kita lihat dalam keluarga sendiri apabila tiada undang maka mungkin anak akan mejadi anak derhaka kerana melawan ibu bapanya...
jadi perhimpunan yang diadakan pada 1 Ogos, pada pendapat aku adalah membuang masa sahaja dan lebih baki kita lakukan perkara yang lebih berfaedah bagi memajukan Agama, Bangsa dan Negara.........


5 comments:

haziQah said...

tiru idea orang..bluek :p

mmg pun x taw la apa nk jd ngn udm kalu etika pemakain tak diketatkan lagi2 utk non islam..tp sronokla bdk laki free je cuci mata kan..

isy2 ISA mmg tak rasional lg..even amerika pun da x de ISA , wat for lagi ISA kat Mlaysia..bkn sume yg ditngkap tu btul2 buat salah n kalu btul dia bsalah knapa x bwa ke muka pengadilan? tepuk dada tanya la akal hehe

sabir said...

ala idea datang tulis je la...
HIDUP ISA

A d'Z said...

syok o cuci mate! wakakakakakaka! tp la kn, stkt standard awek UDM ni, HUH! xhot pn pkai yg mcm kt tgk skrg... xde class u knw...

Muhammad 'Aizat bin Anwar Apandi said...

ISA bin mohammad, mantan SU MPP..he3...aku rasa budak MPP ni mmg kena brain washla sbir...bak kata karam singh waliya, umpama menarik rambut dlm tepung, rambut di tarik tepung berselerak....ntahlah pe maksud die...ho3

sabir said...

ape pun kita kena berserah diri kepada Allah