Pro A vs Pro M

penulisan yang membangkitkan semangat perjuangan

sebelum kawe menulis lebih panjang ingin kawe bertanya kepada pihak berkenaan bilanya PILIHANRAYA KAMPUS bagi sesmster ini

kawe tertarik menulis dalam rungan kali ini yang mana megenai PRO-A dan PRO-M

ape maksud dengan Pro A=yang mana dapat di terjemahkan dengan pro aspirasi yang mana membawa aspirasi universiti untuk lebih maju

ape maksud dengan Pro M=
yang mana dapat diterjemahkan sebagai pembangkang di dalam universiti tetapi tetap menjadi pelajar di dalam universiti


kawe tertarik dengan isu yang melanda apabila hampirnya PRK yang akan tiba, perlu di jelaskan bahawa PRK adalah satu medan perjuangan kepada bakal pemimpin pelajar supaya dapat menonjolkan diri dalam kepimpinan....


selain itu juga kawe terkejut juga apbila ada pihak yang di gelar pembangkang apabila diminta untuk di buat PRK... adakah hak bersuara itu telah di sekat...


tetapi tidak lah pelik apabila sejak kebelakangan ini kawe dapat melihat berlaku bercanggahan pendapat di antara PRO-A itu sendiri yang mana telah memboikot program yang diadakan oleh organisasi itu sendiri.....

apakah ketogari mereka ini...adakah di gelar pembangkang juga apabila habis zaman pemerintahan nanti.....


disini juga kawe nak bagi nasihat juga kepada adik MPP bentuklah organisasi yang mantap dan lakukan lah terbaik daripada tahun lepas

seperti kata pepatah " JANGAN TENGOK APA YANG ORANG BUAT TAPI TENGOKLAH APA YANG TELAH KITA BUAT " adakah lebih baik atau lebih buruk he.....


hanya tinggal lebih kurang sebulan lagi apa yang harus kita buat supaya setanding dengan universiti lain melalui MPP bukan sekadar meting tetapi tindakan tiada....bukan hanya berlari kesana kemari dengan masalah peribadi tetapi masalah kebajikan pelajar terabai...jangan hanya mendapat kemudahan tetapi tidak menggunkan dengan sebaiknya....yang terlalu mengikut telunjuk takut memakan diri di kemudian hari...


bukan untuk mengkritik tetapi memberi nasihat

5 comments:

Muhammad 'Aizat bin Anwar Apandi said...

entry susulan...
aku setuju n sokong...
bukan mengampu tapi ini adalah nasihat untukmu...mpp
bukan memuji tapi koorg mpp kenala hayati...
adios

MUSTAQIM DARUS said...

yup...
harap2 ada didengar nasihat ini..
hehe..

aL-LuKLuK aL-BaiDoa said...

betul3...
ipin upin setuju...
hope they will read this article

haziQah said...
This comment has been removed by the author.
haziQah said...

agak2 ada pilhanraya x kali ni? he

isu dalaman dalam organisasi : kalu retak sikit dan tak diperelokkan boleh hancus la organisasi tu lagi2 kalu ketua dia x kuat..pndapat utk semua yg berorganisasi bkn mpp sahaja

cth kita amik KK C UDM.ketua dia kuat , so sume prog pun jalan dgn baik..cuma org luar dengki je..he

kalu ketua dia x kuat sgt plak tp penolong dia kuat dapat support kelemahan ketua, terselamat jugak la organisasi tu sperti PERKIM UDM :D