salam ukhuwah




kepada semua pejuang islam marilah kita baca apa yang di tulis di bawah ini

hari ini aku rasa lega yang mana banyak kerja aku dapat siapkan dan segala program yang di rancang berjalan denan lancar...

PERTAMA : ZIARAH AMAL KELAB PERKIM UDM KE HSZNKT


program ni dapat dilaksankan selepas 2 minggu berlalu program Kembara Dakwah kelab perkim UDM
dalam memupuk semangat ingin membantu sesama umat aku tertarik untuk mengadakan ziarah amal ke HSZNKT yang mana disana kami menyampaikan sumbangan kepada pesakit( di wad kanak-kanak ) yang mana kita kadang-kadang terlepas pandang terhadap orang yang memerlukan....terima kasih juga kepada kawan2 yang banyak membantu dalam melaksankan program ini dan pesrta yang lain


antara peserta bersama pesakit

sesi penyerah cederhati

exco banyak membantu


KEDUA : ISLAM TIDAK MELARANG KITA BERHIBUR

amat terkejut rasanya apabila sesautu program itu di buat onar...malam 08.08.09 aku mendapat jemputan khas dari seseorang yang mana menjemput ke majlis dengan di beri sedikit buah tangan iaitu SNICKERS...malam itu aku dapat melihat persembahan pelajar UDM yang hebat tetapi ada berita yang tidak sedap di dengar berlaku pada malam itu..apakah puncanya aku pun tidak tahu....

Di dalam Islam tidak mengharamkan hiburan yang mana mengikut batasan Islam yang sebenar
aku tidak setuju degan cara yang di lakukan oleh pihak tertentu yang mana seperti kata pepatah " tagan kiri baling batu tangan kanan di tuduhnya bersalah " sepatutnya kita melihat dahulu diri kita bagaimana kita sebenarnya sebelum mengkritik orang lain

KETIGA : SELAMAT BERCUTI DAN MENJALANI IBADAH PUASA

kepada semua pembaca SELAMAT BERCUTI bagi mereka yang baru bercuti dan SELAMAT BERPUASA kepada semua UMAT ISLAM dan tidak di lupakan juga kepada GENG BLOGGER UDM walaupun awal lagi ucapan ini di sampaikan

4 comments:

Muhammad 'Aizat bin Anwar Apandi said...

betul tu pe yg ko ckp...bak pepatah jawa...nak baling x sampai,nak ludah x kena last2 tempias kena kat laen...selamat ber'fasting' bro...

Mohamad Shaiham Ibrahim said...

Salam.

Amboi2 makin maju menulis blog skang nih.. Tak per ar, orang tuh tak sudi nak komen kat blog aku. maklum ar, aku bukan lagi warga UDM kan....

Apepun tahniah sbb ko berjaya wat program PERKIM nih.. besar aku nampak manfaatnya kepada orang diluar sana.

Then, pasal orang yang 'mengkritik' tuh... biasalah.. cuma ko pun tak detailkan isi kritikan tuh.. aku cuma leh katakan lau baik jadikan teladan dan buruk wat sempadan..

Assalamualaikumm......

haziQah said...

yeh program sume best :)

kritik la bnda yang melanggar syariat .kalu shaiham ada pun confirm dia boikat gak bnda tu :p

slamat bcuti jugak kat slangor tercinta he

notfah said...

Assalamualaikum..
Wah.. hebat.. Ada perkembangan. Bagus-bagus..
Teruskan lagi dengan program-program yang bermanfaaat.
Apa-apa pun yang berlaku kat atas muka bumi ini, hanya satu sahaja yang dapat saya katakan untuk Abang Sabir, SABAR sajalah..

SELAMAT BERPUASA..