MANUSIA BERTOPENG KEMBALI.....

minggu ni aku nk cerita pasal manusia yang bertopeng yang mana aku terjemahkan kepada 2, aku pun berdoa jugak supaya kesihatan aku perpanjangan sihat dapat melakukan ibadah kepada Allah S.W.T :

Orang yang di syaki H1N1 ( Selesama Babi )
= aku pun terpegun juga pasal manusia bertopeng kat universiti aku yang mana aku ingat ninja masuk untuk membenteras kejahatan...tapi rupanya mereka yang disyaki penyakit ini akan disuruh memakai topeng dan bagi mengelakan penularan ini ramai juga memakai topeng dengan mengambil langkah berjaga2...

Orang menyertai Perhimpunan ISA
= aku terkejut jugak dengan manusia bertopeng kat K.L yang menuntut untuk menutup ISA, pada pendapat aku ISA tidak boleh ditutup kerana ia menjadi satu guideline supaya orang ramai mematuhi undang2 negara dan tidak melakukan kerosakan kepada negara...bagi tahanan tanpa bicara pula kita perlu melihat seperti perumpamaan penyakit....baik kita mencegah dari mengubat..jadi kita fikir2 kan lah wahai sahabat

3 comments:

haziQah said...

wah dah pandai ye buat lawak dalam blog ye skang haha comel je ;)

prvention is better than cure.pakailah topeng untuk mengelakkan kejadian tak diingini berlaku n utk mengelakkan org yg tsyg susah hti n sdih kalu ada apa2 yg brlaku lalalala tp jgn lupa doa utk elak pnyakit bjangkit

malas ar komen psl ISA lagi tp kawan baik sabir tu sombonk la skang hoho

sabir said...

sape la...ye la menjaga kesihatan perlu la jgk k..........sabir doakan semua selamat

Mohamad Shaiham Ibrahim said...

hah nih abg masuk menjenguk skit....

tentang ISA nih, memnglah sesetengah orang berpandangan ianya ada manfaat. Terutama untuk menghukum mereka yang mengancam negara seperti komunis.

ketika itu negara berada dalam keadaan yang sangat bahaya. komunis membunuh orang sesuka hati.
saban hari ada pembunuhan. keadaan ketika itu tak terkawal lagi.mana da masa nak bicara2 nih....

namun, sekarang segalanya dah berubah.Kita mempunyai pelbagai saluran untuk pendakwaan keatas mereka yang bersalah.

Tambah lagi kita mempunyai panduan iaitu agama Islam yang peraturannya cukup lengkap dijadikan panduan untuk melakukan proses pendakwaan dan pengadilan.

ISA paling jelas ianya telah diselewengkan 'pihak yg berkuasa' apabila hanya mereka yang menentang pihak itu sahaja akan ditangkap dan dipenjarakan tanpa menjalankan keadilan yang diperintahkan Allah.

kalau camtuh, aku rini jadi Perdana Menteri aku nak tangkap ko masuk ISA. Alasan?? aku reka ar apa2... pada hal sebenarnya aku marah kat ko.... boleh tak ko wat apa2 nak gitau ko tak bersalah??? walau pada hakikatnya ko memang tak bersalah....?????

fikir2 kan.... kaji sejarah balik...