IMTIHAN DUNIA

Banyakan SOLAT semoga di permudahakan urusan

salam..........


kepada semua bloger n sahabat yang membaca blog aku...

sorry kerana lama tak menulis kerana aku sibuk sangat....ape benda yang aku sibuk:

1) kerana akan menghadapi final exam bermula 02-11 oktober 2009( doakan aku berjaya semua)

2) sibuk dengan penulisan tesis pening kepala siot...

3) nak ucap selamat menduduki peperiksaan fainal kepada semua n mohon maaf segala salah dan silap

4) banyak berdoa, sembahyang hajat n baca buku dengan tekun...semoga Allah berkati segala usha kita

1 comments:

Code Green Design said...

Assalamualaikum WBT,

Kepada sahabatku Sabir, sini abg kau nak bagitau sikit nih... memang betul tidak dinafikan yang BTN ini sememangnya cara kerajaan untuk memupuk semangat patriotisma di kalangan anak-anak muda pelapis negara.semua modul,pendekatan, latihan, tidak lain hanaylah untuk mengorek semangat cintakan negara dalam diri kita semua...

Mari kita laungkan.... SAYA ANAK MALAYSIA.... SAYA CINTA MALAYSIA...

Akan tetapi, sayangnya.... ada wujud segelintir 'orang-orang bawahan' yang handle program BTN.. tak taulah arahan siapa, cuba mencampur adukkan fahaman politik sempit dalam program BTN.

Sebagai contoh, ada satu program kursus kepimpinan ketika di UDM suatu ketika dahulu.. saya pasti pemimpin-pemimpin pelajar UDM batch saya mesti ingat ketika itu saya kena jadi komandan kawat... jurulatih kami ketika itu (yang merupakan juga jurulatih BTN) menyampaikan khutbah politik pada kami dengan menyebut segala 'keburukan' pembangkang...

Cuba saudara Sabir jawab?? adakah itu satu aspek Patriotik??

Bagi saya, itu bukan patriotik... itu politik...

Kita kena pandai bezakan 2 perkataan yang dekat2 bunyinya... tapi macam langit ngan bumi maksudnya...

Patriotik menyebabkan kita bersatu, politik menyebabkan kita bergaduh.